Support Technician

PayEx Sverige AB / Supportteknikerjobb / Gotland
2016-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support Technician" (publicerad 2018-01-26) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


IT-Operations söker en ny Supporttekniker som har ett stort tekniskt intresse och som kan hålla många ärenden i luften samtidigt.

IT-Operations ansvarar för att PayEx IT-infrastruktur fungerar optimalt 24/7. Supportteknikerna ansvarar för att företagets arbetsstationer fungerar optimalt. Vi jobbar proaktivt med stort tekniskt intresse och servicekänsla.

Publiceringsdatum
2016-10-27

Dina arbetsuppgifter
Vara "first line support" och hjälpa våra medarbetare med sina problem via telefon. Dokumentera ärenden och lösningar så att vi på PayEx kan publicera en FAQ på intranätet. Detta leder till att vi får igång hjälp till självhjälp, allt för att öka servicenivån. Kunna prioritera ärenden som kommer in och delegera vidare ärenden till annan personal inom teamet när man inte kan lösa ärendet själv. Följa upp pågående ärenden så att inget faller mellan stolarna eller blir liggande. Kontinuerligt se över de rutiner som finns. Skriva avvikelserapporter när det brister i rutinerna.
Din kompetens

Du är "serviceminded" och har förmåga att bemöta människor via telefon och mail på ett professionellt sätt. Allmän datakunskap (windows, office, nätverk, behörigheter) Du har god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt både på svenska och engelska. God problemlösningsförmåga, kunna se lösningen istället för problemet. God kunskap i det dagliga flödet i och kring IT-stödet kopplat till processen. Vilja att lära sig mycket på kort tid. Vilja dela med sig av sina egna kunskaper till andra. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Meriterande

Goda kunskaper om PayEx interna verktyg för rapportering och ärendehantering. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Examen i relevant utbildning på universitet eller högskola.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2016-11-30.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning

Ersättning
Enl.Ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Bröms +46 498-20 29 53

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3137700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: