Supply Chain Manager
Hörnfeldts Nyckelkompetens Handelsbolag / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hörnfeldts Nyckelkompetens Handelsbolag i Umeå,
Vännäs,
Robertsfors,
Örnsköldsvik,
Skellefteå eller i
hela Sverige Nyckelkompetens söker en Supply Chain Manager till Konftel i Umeå.
Konftel grundades 1988 och ingår sedan 2011 i Avaya koncernen. Konftel är ett ledande företag och världens snabbast växande varumärke inom telefonmöteslösningar. Vi har hjälpt företag och organisationer runt om i världen att träffas i distansmöten i mer än två årtionden. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö. Vi vet också att hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten. Det är därför vår patenterade ljud teknologi, OmniSound®, är inbyggd i alla Konftels telefoner. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel. Vårt huvudkontor ligger i Umeå.
Läs mer på
www.konftel.comVi söker dig som gillar att kratta manegen!
För oss är du en av våra viktigaste spelare för att våra produkter ska nå våra kunder runt om i världen och för att vårt goda renommé ska fortsätta växa. Nu tänker du säkert att detta är ett säljarjobb, men icke.
Du måste trots det brinna för kundanalys, service, marknad och fram för allt produktens väg från tillverkare, lager och till kund via återförsäljare. För att optimera den processen behöver du vara en skarp analytiker med intresse för statistik och trender, som kan göra pricksäkra forecasts av Konftels produkter utifrån vårt kundorderflöde och annan viktig data. Du och dina internationella kollegor samarbetar för att optimera flödet kring våra lager i USA, Tyskland och Umeå.
På huvudkontoret i Umeå har du ett nära samarbete med din kollega som ansvarar för säljorder samt CFO, Sales Manager och Product Manager. All skriftlig kommunikation sker på engelska och du har lätt för att dokumentera och få viktig data och information på pränt.
Ditt intresse för att analysera och driva processutveckling hjälper dig i arbetet med månatlig avstämning och rapportering av bland annat vårt lager i Umeå, internfakturering, analyser i SAP av Out-of-Balance mellan COGs och Revenue. Dessutom tillkommer viss Intrastat-rapportering.
VI erbjuder dig ett mycket självständigt och spännande uppdrag på en global marknad. Världen är din arbetsplats om än via mail och telefon. Du kommer att möta många olika kontaktpersoner i olika länder och lära dig om deras sätt att se på försörjningskedjan. Nöjda är vi alla när det finns produkter i våra lager i rätt tid och när klagomålen lyser med sin frånvaro på varuförsörjningen!
Du har några års erfarenhet av att arbeta med varuflödeskedjan på en internationell marknad, gärna i ett större företag. Du känner dig bekväm med exportdokumenthantering och Incoterms och att arbeta i affärssystem, gärna SAP. Dina färdigheter i Excel och engelska är på toppnivå. Du har högskoleexamen inom logistik/ekonomi eller motsvarande kunskaper och fram för allt har du energi och en stark vilja att utveckla dig och din roll hos oss.
Låter det intressant och du har frågor? Ring rekryteringskonsult Catharina Hörnfeldt, 070-244 81 86. Maila din ansökan till
hornfeldt@nyckelkompetens.se senast den 13 februari.
Publiceringsdatum2013-01-29Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hornfeldt@nyckelkompetens.seKontaktCatharina Hörnfeldt, Rekryteringskonsult 070-244 81 86
hornfeldt@nyckelkompetens.seFöretagHÖRNFELDTS NYCKELKOMPETENS HANDELSBOLAG
AdressHÖRNFELDTS NYCKELKOMPETENS HANDELSBOLAG
KÖPMANGATAN 10
91020 HÖRNEFORS
KontorsadressVästra kyrkogatan 3
903 29 UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 070-244 81 86
Jobbnummer 1451636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.