Studievägledare, vikariat

Linköpings universitet / Administratörsjobb / Linköping
2017-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studievägledare, vikariat" (publicerad 2024-03-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Kinda eller i hela Sverige

Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.

Kansliet för utbildningsvetenskap har till uppgift att vara ett övergripande verksamhetsstöd för lärarutbildning och forskning inom Utbildningsvetenskap vid Linköpings universitet. Förutom lednings- och ekonomifunktion ansvarar vi bland annat för frågor inom grundutbildning, forskning och forskarutbildning, internationalisering, studievägledning och verksamhetsförlagd utbildning.

Vårt mål är att bidra till samhällsutvecklingen genom att skapa goda förutsättningar för att utbilda och examinera lärare som har förmågan att utveckla och utmana både sig själva och sina elever. För att uppnå detta arbetar vi medvetet med att slå vakt om kvalitet och forskningsanknytning i våra utbildningar.
Läs mer: www.liu.se/uv

Vi söker nu en vikarierande studievägledare inom Kansliet för utbildningsvetenskap.

Dina framtida arbetsuppgifter
Anställningen innebär självständigt studievägledararbete för några av utbildningsprogrammen i lärarutbildningen inom området Utbildningsvetenskap. Din främsta uppgift är att skapa bättre förutsättningar för den enskilde studentens universitetsstudier genom individuella utvecklings- och vägledningssamtal. Det innebär att du ser över och följer upp studentens studiegång och studieresultat samt tar fram individuella studieplaneringar. Handläggning och administration såväl som karriärvägledning ingår som delar i de huvudsakliga arbetsuppgifterna. Du medverkar också i genomförandet av studentmottagningen och den första terminens akademiska introduktion samt medverkar i utveckling och genomförande av studiestödjande aktiviteter.

Utöver studievägledning förväntas du stödja aktuella programansvariga utbildningsledare i olika studentfrågor samt bistå dem med kvalificerade studieadministrativa uppgifter. Till en mindre del kommer du också att utföra visst internationellt arbete samt att ha kontakt med representanter för arbetsmarknaden. Inom ramen för kansliets verksamhet ingår du, som expert för ditt område, i olika grupper/team tillsammans med funktioner som arbetar för att upprätthålla och utveckla lärarutbildning inom det utbildningsvetenskapliga området.

Din framtida arbetsplats
Kansliets huvuduppgift är att vara ett professionellt administrativt stöd till kärnverksamheten och en del av det utgörs av studievägledning. Totalt har kansliet fyra studievägledare, varav tre är placerade vid Campus Valla och en i Norrköping, som tillsammans planerar och ansvarar för studierelaterat studentstöd i nära samarbete med övriga funktioner inom kansliet.

Publiceringsdatum
2017-01-25

Kvalifikationer
Du har en studie- och yrkesvägledarexamen, en beteendevetenskaplig examen eller annan relevant akademisk examen. Vi ser helst att du har minst 3 års arbetslivserfaren av individuella vägledande samtal eller erfarenhet som kan bedömas motsvarande samt är en serviceinriktad, effektiv och strukturerad handläggare. Erfarenhet från arbete med utbildningsrelaterade frågor inom högskola/universitet är meriterande, tillika erfarenhet från arbete inom LiU och Campus Valla. Du ska ha en dokumenterad förmåga att arbeta självständigt, initiativrikt och kommunikativt, både mot studenter/klienter och mot kollegor. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska, att du har flerårig vana av att arbeta i MS Office samt är skicklig i att söka och lägga in information i olika databaser.

Anställningens omfattning
Vikariat 100%, dock längst tom 20180430. Vikariatet kan vid behov förlängas.

Anställningens placering
Linköping och viss tjänstgöring i Norrköping ingår.

Tillträde
20170501

Ersättning
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Facklig kontakt
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20170216. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Lika villkor
Flertalet av våra medarbetare inom kansliet är kvinnor, därför ges män företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt.

Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat tom 180430 Heltid, 100%

Ersättning
Individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Magnusson, Kanslichef catharina.magnusson@liu.se +46 13 285850
Anna Bergman, Studievägledare anna.bergman@liu.se +46 13 282011
Christina Edlund, HR-konsult christina.edlund@liu.se +46 13 281013

Företag
Linköpings Universitet

Adress
Linköpings Universitet
Campus Valla
58183 Linköping

Kontorsadress
Campus Valla

Jobbnummer
3283097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: