Strategisk inköpare

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Strategisk inköpare" (sökbar t.o.m. 2024-06-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

ValueOne rekryterar en strategisk inköpare åt vår kund Ramirent i Stockholm. Har du några års erfarenhet av strategiskt inköp och en högskoleutbildning i ekonomi eller teknik? Då kan Ramirent erbjuda dig en nyckelroll i ett utvecklingsorienterat företag som månar om sina medarbetares kompetensutveckling och där dina insatser och initiativ uppmärksammas.

RAMIRENT är ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag. Vi levererar maskin- och säkerhetslösningar till såväl byggbranschen som övriga industrier, med målet att öka säkerheten och effektiviteten ute på arbetsplatserna. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent har verksamhet i nio länder (Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Slovakien och Polen) och tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, världens tredje största maskinuthyrningsbolag.

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling, säkerhet och välmående. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Hållbarhet är en viktig del av Ramirents resa in i framtiden. Vi är en del av delningsekonomin och att hyra istället för att köpa maskiner och utrustning är helt klart ett steg på vägen till det hållbara bygget. Men det räcker inte. Genom att stötta våra kunder att hitta nya klimatvänliga lösningar och samtidigt minska våra utsläpp vill vi bidra till att skapa det nya bygget. Vårt mål är att halvera våra och våra kunders utsläpp på tio år och slutmålet är noll. För oss är hållbarhet och lönsamhet två sidor av samma mynt. Vi gör det hållbara hållbart!

Om rollen

Som strategisk inköpare på Ramirent blir du en del i ett inköpsteam som tillsammans arbetar för att öka företagets lönsamhet och produktutveckling. Du kommer att ha ansvar för ett antal inköpskategorier inom vilka du förväntas driva och fastställa lång- och kortsiktiga inköpsstrategier och inköpsplaner tillsammans med berörda intressenter i Ramirents organisation. I ditt ansvar ingår även att följa upp leverantörsprestationer, genomföra löpande upphandlingar och knyta centrala avtal med intressenter i organisationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Säkerställa att inköp inom dina kategorier sker på ett för företaget optimalt sätt avseende totalkostnad, hållbarhet, kvalitet och service.
Planera, prioritera och genomföra inköpsaktiviteter/-projekt baserat på analys av vad som ger mest nytta för Ramirent.
Arbeta för en optimal leverantörs- och avtalsbas utifrån förutsättningarna inom respektive kategori samt hålla avtal och priser uppdaterade i Ramirents system.
Hålla dig uppdaterad om leverantörsmarknaden inom dina kategorier.
Löpande uppföljning och monitorering av leverantörers prestation i förhållande till överenskommelse och krav såsom leveranstider, priser och andra avtalsvillkor.
Stötta verksamheten i frågor som rör leverantörer, avtal och liknande.

Erfarenhet och kompetens

Till tjänsten söker vi dig som har några års erfarenhet av strategiskt och kategoristyrt inköp och en dokumenterat god förhandlingsvana. Du bör också ha en högskoleutbildning som civilingenjör, civilekonom eller liknande. Tjänsten kräver dessutom mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i skrift som i tal. Har du även kunskaper om byggmaskiner och/eller ett tekniskt intresse ser vi det som meriterande.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. För att lyckas i rollen bör du vara skicklig på att skapa och behålla relationer både med leverantörer och kollegor. Du är noggrann, strukturerad och analytisk och har en vilja att ge "smooth service with a smile" både till interna och externa kontakter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidaretjänst

Publiceringsdatum
2022-01-21

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Valueone AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1725".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
6271745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: