Stödpedagog till Halltorpsvägen 248
Örebro kommun / Behandlingsassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med att fortsätta utveckla det pedagogiska stödet tillsammans med medarbetarna. Då är du den vi söker som stödpedagog till vår verksamhet!
Publiceringsdatum2022-10-19Om tjänstenSom stödpedagog stödjer du servicemottagaren utifrån mål och beviljad insats samt anpassar verksamheten utifrån servicemottagarens behov. Du har även ansvar för att planera, implementera, utvärdera, och analysera arbetssätt och metoder i arbetsgruppen. I rollen som stödpedagog arbetar du med perspektiv på både individ- och gruppnivå i verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• utföra omvårdnadsinsatser samt uppgifter utifrån egenvård och delegation såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser samt läkemedelshantering
• vägleda kollegor i metoder och arbetssätt
• stödja och samordna kollegor att bli självständiga i arbetet med att upprätta och följa upp genomförandeplaner
• samordna samverkan med närstående och tvärprofessionella team
• introducera nyanställda samt handleda studerande utifrån din yrkesroll
• ha god kännedom om och följa lagar, policys, rutiner, riktlinjer, mål och planer
• använda verksamhetssystem och digitala verktyg i arbetet och dokumenterar utifrån styrande dokument
Kompetenser• stödpedagogutbildning om 200 YH poäng, alternativt 60 högskolepoäng med inriktning mot funktionshinderområdet, beteendevetenskap, psykologi, socialt arbete alternativt pedagogik
• minst två års erfarenhet inom funktionsstödsområdet
• kunskap i teckenspråk
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för människor. Du som person ser en utmaning i att hitta goda arbetsmetoder för att ge stöd med god kvalité. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. Du har god datavana då arbetet innefattar social dokumentation.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap om lagstiftningen LSS och SoL
• kunskap om barns utveckling och behov
• erfarenhet av att arbeta rehabiliterande och habiliterande
• erfarenhet av alternativ kompletterande kommunikation
• erfarenhet av dokumentationssystemet TRESERVA eller liknande dokumentationssystem
• B-körkort
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 januari 2023
Antal tjänster: 1
Arbetstiden: Dag, kväll och helg
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas
Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsvariationer enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2 november.
Urval kan komma att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt Vårdförbundet ., Facklig expedition
0771-42 04 20 Jobbnummer 7088175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.