Stödassistent till område 3 inom boende LSS
Lunds kommun / Vårdarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Publiceringsdatum2022-07-13Om företagetLSS område 3 omfattar 3 stycken servicebostäder i Lund:
• Neversvägen är en servicebostad för 11 unga vuxna.
Inriktning autism och psykisk ohälsa.
• Munins väg är ett serviceboende för 10 brukare. Målgruppen är relativt självständig och man jobbar mycket med socialt stöd och handledning.
• Vänortsgatan är ett serviceboende med 10 platser. Brukarna är mellan 25-40 år med högfungerande autism, lindrig utvecklingsstörning och psykisk problematik.
På enheterna jobbar personalen utifrån ett pedagogiskt och lågaffektivt förhållningssätt med mycket socialt stöd för att få vardagen att fungera.
Dina arbetsuppgifterI arbetet som stödassistent kommer du att:
- Planera och stötta våra brukare i att klara aktiviteter i vardagen. Det kan bland annat innebära att stötta vid städning, matlagning, omvårdnad, personlig hygien, läkemedelshantering, kultur-och fritidsaktiviteter.
- I din roll ingår även att planera, utforma genomförandeplaner, dokumentera, göra regelbundna utvärderingar samt medverka till att verksamheten håller en god kvalitet.
Samverka med anhöriga, gode män/förvaltare och andra aktörer i samhället.
- Enheterna erbjuder verksamhet dygnet runt under veckans alla dagar vilket innebär att du kommer att arbeta oregelbundna tider och helg.
Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik.
Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor gör du skillnad varje dag.
Vi söker dig som
- Har godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Har erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap om att arbeta som stödassistent inom LSS.
- Det är meriterande om du har kunskap om att arbeta med psykiatriska diagnoser.
- Som person behöver du vara flexibel, strukturerad och bra på att bygga relationer.
- Du behöver goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt datorvana.
Övrig informationI denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag.
Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner som du kan läsa mer om
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare.Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Varaktighet, arbetstid
Heltid/Deltid. 100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1016".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Ludvig Oldbring
046-3596536 Jobbnummer 6821054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.