Stockholms filmfestival söker en ekonomiansvarig
Stockholms filmfestival / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms filmfestival i Stockholm Stockholms filmfestival är nu inne på sitt nittonde år. Sedan starten har vi stadigt vuxit och är idag ett av Nordens största årligen återkommande kulturevenemang. Utöver filmfestivalen i november arrangerar vi Stockholms filmfestival Junior och Sommarbio.
Du kommer att ha hand om all förekommande ekonomi inom festivalen såsom löpande redovisning, fakturering, löner, skattedeklarationer, budgeteringar mm. Du arbetar med ekonomisk uppföljning av våra befintliga projekt och bygger upp rutiner för de nya. Du kommer också att ha kontakt med vår revisionsbyrå och med myndigheter.
Vi tror att du är gymnasieekonom i grunden med några års erfarenhet inom ekonomi/redovisning från ett mindre företag eller organisation. Du behärskar Officepaketet. Erfarenhet av SPCS Administration är ett krav.
Antingen så har du tidigare arbetat med bokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer eller så har viljan att lära dig så småningom!
Du är noggrann, flexibel och prestigelös. Du ska kunna förmedla ekonomisk information på ett lättbegripligt sätt och ha lätt för att samarbeta. Ett jobb på Stockholms filmfestival innebär arbete i ett högt tempo och delaktighet i ett fantastiskt gäng på en kreativ arbetsplats.
Tillträde 1 september.
Skicka din ansökan via mejl till Josefin Kollberg,
josefin@stockholmfilmfestival.se , senast den 7 juli.
Publiceringsdatum2008-06-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Tillsvidareanställning, 75%
ErsättningFast lön
Månadslön, efter överenskommelse. Ange löneanspråk i din ansökan.
FöretagStockholms filmfestival
AdressStockholms filmfestival
Box 3136
10362 STOCKHOLM
KontorsadressGamla Brogatan 19
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-677 50 00
Jobbnummer 242310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.