Stenungsunds kommun söker familjehemssekreterare

Stenungsunds kommun, IFO / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, IFO i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsvariation.

Individ- och familjeomsorgen (IFO) möter kommuninvånare som är i behov av stöd på olika sätt. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga, ett tillfälligt ekonomiskt stöd, stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Ärendena som hanteras har förebyggande syften samt utredning- och behandlingsarbete.


Publiceringsdatum
2019-05-14

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vårt arbete med familjehemsvården?

Familjehemsenheten består idag utav 3 familjehemssekreterare och 3 barn sekreterare.
Vi skall nu satsa på att utveckla vårt arbete med rekrytering av nya familjehem samt stöd och handledning till våra familjehem. Vi vill också utveckla arbetet kring sk förstärkt familjehemsvård och en utbildningsplan för ICDP skall verkställas. För detta uppdrag behöver vi nu ytterligare en kollega.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp men hög ambitionsnivå och med stort intresse för utvecklingsfrågor och att testa nytt. För närvarande ingår vi i ett 3 årigt forskningsprojekt gällande biologiska föräldrar Föräldrar på avstånd.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda, matcha rätt familj till ett barn, utbilda och handleda familjehem. Tjänstens uppdrag innebär att du behöver vid tillfälle kunna arbeta efter ordinarie arbetstid samt ngr/år även helg, utifrån aktiviteter med våra familjehem.

Eftersom det är en relativt liten arbetsgrupp och att vi är inne i ett utvecklingsskede, där förändringar av arbetsuppgifter kan ske, behöver du ha erfarenhet av utredningsarbetet inom barn och unga och kunna myndighetsutövningen.


Kvalifikationer
Socionomexamen. Erfarenhet som familjehemssekreterare samt erfarenhet av myndighetsutövningen inom barn o unga.

Du tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, ha lätt för att prata inför grupper och att möta människor i olika sammanhang.

Arbetet kräver en god förmåga att göra reklam för vårt arbete i samband med rekryteringsarbetet.

En stor portion av ödmjukhet och flexibilitet underlättar arbetet. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningsperioden. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-04
Ange följande referens när du ansöker: A878114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Barbro Carlhamre barbro.carlhamre@stenungsund.se 0303-73 02 60
Sandra Larsson 0303 - 738 151 sandra.larsson@stenungsund.se 0303 - 738 151
Izabelle Gunnarsson izabelle.gunnarsson@stenungsund.se 0303 - 738 122

Företag
Stenungsunds kommun, IFO

Adress
Stenungsunds kommun, IFO
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
Strandvägen 15 Stenungsund

Jobbnummer
4787489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, IFO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, IFO: