Statens servicecenter i Östersund söker enhetschef till löneavdelningen

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu en enhetschef till vår löneavdelning med placering i Östersund. Enheten är en av sju enheter för hela löneavdelningen. Du har som enhetschef ansvaret för 17 medarbetare i befattningarna lönekonsulter och verksamhetsspecialister. Arbetet bedrivs i lönesystemet Primula.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av Statens servicecenter. Som enhetschef har du personal-, resultat- och budgetansvar inom ditt ansvarsområde och du rapporterar till avdelningschefen samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Detta ställer krav på god samarbetsförmåga och förståelse för en större helhet.

Du är en person som tar ansvar för att organisera, planera och utveckla enheten mot verksamhetens övergripande mål och ansvarar för en god arbetsmiljö på din enhet. För oss är det viktigt att du utför ditt arbete som en del av en större organisation, det vill säga att du har lätt för att förstå det större sammanhanget och fattar beslut utifrån ett myndighetsgemensamt intresse.

I rollen ingår leveransansvar mot kund och en central del i ditt arbete kommer vara att ha löpande kundkontakt vilket innebär att du behöver ha förmågan att skapa och behålla goda relationer även utanför organisationen. Under ett antal år framöver pågår ett stort förändringsarbete på avdelningen som bland annat innebär digitaliserade arbetssätt samt utveckling av rutiner och arbetsprocesser inom ditt verksamhetsområde. Du kommer att vara en nyckelperson i det arbetet och du trivs att arbeta med förändringsledning. Det är därför viktigt för oss att du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta med många uppgifter samtidigt. Du har förmåga att skapa engagemang, delaktighet och samsyn kring uppdraget.

Vi söker dig som uppfyller följande:

Publiceringsdatum
2022-09-29

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning/kompetens som bedöms likvärdig
• Erfarenhet i en arbetsledande position
• Varit delaktig i förändrings- eller utvecklingsarbete
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer

Vidare ska du:

• Kunna prioritera, hantera problem och fatta beslut.
• Vara utvecklingsorienterad och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Ha lätt för att samarbeta med andra och trivas med att arbeta inom offentlig verksamhet där du är en del i en större helhet
• Drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• Kunna kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska

Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av/kunskap om:

• erfarenhet att tolka regelverk och avtal inom det statliga löneområdet
• att leda, företrädesvis i förändring
• att arbeta utåtriktat med externa kontakter/kunder
• erfarenhet av praktiskt lönearbete i lönesystemet Primula.

Övrig information
• Anställningen är 100 % och tillsvidare.
• Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
• Tjänsten är placerad i Östersund.
• Tillträde enligt överenskommelse.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.

Skicka ansökan tillsammans med CV och personligt brev och berätta varför du söker tjänsten.
I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 23 oktober 2022. Urval och intervjuer sker därefter. De första intervjuerna planeras att hållas under veckorna 44 och 45.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S
010-456 03 91

Jobbnummer
7028161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: