Speciallärare/Specialpedagog - Anpassad grundskola (fd grundsärskola)

Stockholms kommun / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning
Solbergaskolan som ligger i norra Älvsjö är en skola med grundskola åk F-6 samt anpassad grundskola (fd grundsärskola), Mockasinen och Broskolan åk F-9, vilka sammanlagt har plats för ca 35 elever med diverse funktionsvariationer bla flerfunktionshinder, autismspektrum (AST) och IF.

Samtliga elever läser för närvarande enligt den anpassade grundskolans kursplaner för ämnesområden. Vi arbetar i klassteam där även elevassistenter (pedagogiska utförare) ingår.

Publiceringsdatum
2023-08-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker speciallärare/specialpedagog med inriktning utvecklingsstörning och erfarenhet av arbete i den anpassade grundskolans (fd grundsärskolan) ämnesområden. Elevgrupp med grav till måttlig IF samt flerfunktionsvariation och/eller AST (autism, beteendeproblematik och tydliggörande pedagogik). Förutom undervisning kommer du ansvara för planering, utförande och utvärdering, vilket utformas i samråd med teamet. Du är lyhörd för elevernas individuella förutsättningar och behov och arbetar för att utveckla åtgärder i undervisningen. Du kommer som klasslärare vara ansvarig för 5-6 elever och ha det övergripande ansvaret för deras kunskapsutveckling. Förmåga till samarbete i team med lösningsfokusering krävs för arbetet och du har vana av samarbete med elevassistenter gällande arbetssätt och elevernas undervisning utifrån styrdokumenten. Du leder och organiserar ditt arbete så att en trygg lärandemiljö skapas och har en god bedömnings- och anpassningsförmåga. Du ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap. Ett nära samarbete med övriga lärarkollegor finns inom verksamhetens uppbyggnad och struktur.

Kvalifikationer
Speciallärare/specialpedagog med behörighet att undervisa i den anpassade grundskolans (fd grundsärskolans) ämnesområden. Du har erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola med flera olika elevgrupper/funktionsvariationer. Då vi arbetar efter ett eget uppbyggt system där dokumentation ingår, krävs det att du har ett strukturerat, systematiskt och organiserat arbetssätt. Du är tydlig, ödmjuk och rak i din kommunikation. Är trygg, stresstålig, flexibel och har en god förmåga att motivera andra, såväl elever som elevassistenter. Du har en drivkraft i att skapa engagemang och delaktighet och tar ett stort eget ansvar för ditt arbete. Som speciallärare leder du undervisningen samt arbetar direkt med elever i undervisningssituationer. Att du använder digital teknik som en naturlig del i undervisningen är en självklarhet. Erfarenhet av AKK är, liksom erfarenhet och kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande, ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet.

Övrig information
Vi tar inte emot ansökningar via e-post!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4871".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Solbergaskolan/Broskolan/Mockasi

Kontakt
Maria Wedin
maria.wedin@edu.stockholm.se

Jobbnummer
8034254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: