SOS International söker assistanskoordinatorer till vår larmcentral

SOS International AB / Säkerhetsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete
Rollen som Assistanskoordinator...
• innebär att du via telefon hjälper människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du t.ex. hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du kan även komma att hantera akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus på att svara i telefon och hjälpa människor i behov och vid lugnare perioder jobbar du mer med administration och att avsluta ärenden.
Vi söker dig..
• . som är stresstålig, serviceorienterad samt besitter självinsikt och personlig mognad. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Vidare utmanas du av det perfekta kundbemötandet och kan leverera detta genom att använda telefon, flertalet system och dator som främsta arbetsredskap.

För att lyckas i rollen ser vi att du:
Har god stress- och simultankapacitet
Är organiserad och ansvarstagande
Har god problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga
Har god datorvana och är lättlärd
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Har fyllt 18 år innan startdatum
Erfarenhet av eller intresse för bilar eller försäkringar är ett plus såväl som övriga språkkunskaper är meriterande. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av servicebranschen. I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans, med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!
Omfattning
Omfattning: Heltid eller deltid
Arbetstider: Det är ett skiftarbete som inkluderar morgon, dag samt kväll, både vardagar och helger
Startdatum: Omgående
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, Danderyd
Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.
Intresserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag eftersom vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu. Vi ser fram emot din ansökan!
Om SOS International - en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen - dag och natt, året runt.

SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännalnde sjukvård och reseassistans samt vägassistans och olika hälsovårdslösningar. SOS International garanterar värdekedjan på uppdrag av sina kunder genom att vara en pålitlig samarbetspartner som strävar efter att erbjuda slutanvändaren bästa möjliga upplevelse, samtidigt som kundens totalkostnader hålls på en så låg nivå som möjligt. För att leva upp till rollen som pålitlig partner är kvalitet och samarbete viktiga parametrar.
SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk.
SOS International grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-10-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Kontakt
HR Business Partner
Linnea Bjäräng
rekrytering-se@sos.eu

Jobbnummer
7095576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: