Sommarjobb som biståndshandläggare hos oss i Båstad

Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker dig som vill sommarjobba hos oss inom Myndighetsenheten i sommar. Här kommer du att arbeta tillsammans med härliga kollegor som handlägger ärenden rörande SoL och LSS gällande bl a hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt LSS insatser och socialpsykiatri. Det är en spännande och givande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra under sommaren. Samtidigt får du lära dig mycket och kan utvecklas tillsammans med oss.

Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.

Vi är en glad och stabil arbetsgrupp som tycker om att gå till jobbet och vi har låg personalomsättning på vår arbetsplats. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och det är även viktigt att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation.
Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.

Därför kan DU räkna med OSS som dina närmaste kollegor stöttar VI och ställer VI upp för varandra. VI finns där för DIG när DU kommer som ny kollega/medarbetare till oss.

Denna tjänst är lokaliserad på Bjäredalen i Förslöv med anslutning till Förslövs station, vilket ger goda pendlingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2023-05-08

Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen, vilket innebär att du arbetar med ansökan/orosanmälan, utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade beslut. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättssäker och likställd biståndsbedömning och arbetet är inriktat mot kvalitet och rättssäkerhet med brukaren i fokus.

I arbetet ingår även samarbete med andra enheter inom förvaltningen samt andra myndigheter och vårdgivare. Handläggning och dokumentation sker i verksamhetssystemet Life Care.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller läser till socionom eller det som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. För att trivas i rollen är det viktigt att du har intresse för att möta de människor vi är till för och som skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt.

Då du möter många olika individer som befinner sig i olika livssituationer krävs det att du är god kommunikatör. Du har en förmåga att känna av och bedöma olika situationer som ställer krav på dig att förmedla information och beslut på bästa lämpliga sättet. Du kan uttrycka dig tydligt och välformulerat i tal och skrift.

Du har förmåga att arbeta strukturerat och metodiskt och är lösningsfokuserad med ett helhetsperspektiv över processerna i ditt arbete. Som kollega ser vi att du uppskattar dialog och samarbete samt att du gärna delar med dig av dina erfarenheter samtidigt som du vill lära dig nytt.

B-körkort erfordras.

Stämmer detta på dig? Varmt välkommen med din ansökan omgående, då urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Rökfri arbetstid tillämpas. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer sker löpande.

Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning .Du beställer själv registerutdraget från Polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.

Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "76".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Kontakt
Enhetschef Myndighetsenheten
Emina Muratovic
0431-77416

Jobbnummer
7750546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten: