SodaStream söker en affärsdriven Ordermottagare med placering i

Komet Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

SodaStream grundades 1903 i England av en herre vid namn Guy Gilby. 1978 kom SodaStream till Sverige för första gången och nystartades sedan i en ny och mer modern variant under 2004. Produktomutbudet av maskiner och smaker expanderades och SodaStream är nu en global marknadsledare inom området för dryckesmaskiner för hemmet med distribution i över 40 länder. I Norden bildades år 2012 SodaStream Nordics med distribution av SodaStreams produkter i hela Norden. Läs mer på www.sodastream.se

SodaStream behöver förstärka upp sin kundservice/innesälj avdelning och söker därför en medarbetare som vill arbeta med ordermottagning, kundsupport och innesälj.

Publiceringsdatum
2014-03-26

Arbetsuppgifter
Rollen som ordermottagare innefattar orderhantering, kundsupport och sälj. Du kommer att ansvara för växeln och vara en stödfunktion för våra kunder gällande exempelvis order, beställningar, leveranser, reklamationer. Telefon och dator är dina främsta arbetsredskap varför du måste tycka om att prata i telefonen och vara serviceorienterad. I arbetet förväntas du även att bidra till merförsäljning genom att skapa förtroende för våra produkter hos befintliga och potentiella kunder. Du har en viktig roll eftersom den innebär en direkt kontakt med våra kunder där du är vårt ansikte utåt. Andra administrativa arbetsuppgifter kommer att vara uppdatering av kundprofiler, hantering av skadeärenden samt stödja KAM med diverse uppgifter.

Vi söker dig som:

• Har en god känsla för service och ett trevligt kundbemötande

• Trivs med att ha telefonen och datorn som främsta arbetsredskap

• Är kund- och säljorienterad

• Gillar att lösa problem

• Trivs i en miljö där det händer mycket

• Är driven och engagerad  i sitt arbete

Vidare är du utåtriktad, social, inte rädd för att ta kontakt med människor och har en positiv utstrålning. Du har ett stort eget ansvar, kommunikativ framtoning och en stark personlig drivkraft att lyckas. Du är positiv och bidrar med energi till dina kollegor.

Det är meriterande om du tidigare jobbat med affärssystemet JEEVES eller XPOS, men det är inte ett krav. Komet lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Du erbjuds:
Du kommer till ett företag med ett starkt varumärke som står för nytänkande och miljö. Företaget är sälj och entreprenörsdrivet med stor tillväxt och är under ständig utveckling.

Information om uppdraget:
Lön: enlig överenskommelse
Arbetstider:  8-16:30
Start: omgående
Uppdragslängd: Januari 2015 med möjligheter till förlängning

Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns det stora möjligheter att få fast anställning hos kund.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-SB, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1821189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: