Socionom, boendefrågor & våld i nära relationer, Individ- & fami

Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen / Administratörsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Staffanstorp, Lund, Burlöv, Lomma, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen i Staffanstorp

Referensnummer: 2016-385

Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Placering på Individ- och familjeomsorgen i Staffanstorps kommun.

Individ- och familjeomsorgen har ca 60 medarbetare fördelade på en Barnenhet, en Ungdomsenhet, en Vuxenenhet samt en grupp för arbetet med ensamkommande och nyanlända. Vi ansvarar för uppsökande och förebyggande insatser, myndighetsutövning samt behandlande insatser.

Publiceringsdatum
2016-07-04

Dina arbetsuppgifter
Vi har skapat en utmanande och spännande tjänst där du ska arbeta med de mycket viktiga frågorna boende samt våld i nära relationer . I ditt uppdrag ska du ansvara för och samordna frågor som rör våld i nära relationer samt arbeta med individärenden och ha en rådgivande roll till övriga handläggare. Du kommer även driva kompetensutveckling i frågorna främst på Individ- och familjeomsorgen och utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer.

I tjänsten ingår också att arbeta med boendefrågor på ett strukturellt och individuellt plan. Du kommer att utreda ansökningar om boenden. Tjänsten ingår i vårt vräkningsförebyggande team, Boendestödsteamet. Din roll i teamet är att samordna teamet och ansvara för de olika insatserna/uppdragen och uppföljning av dessa. Du kommer att ha samverkan med hyresvärdar och Kronofogdemyndighet m.fl.

Vi strävar efter att arbeta utifrån en helhetssyn inom Individ- och familjeomsorgen där olika personalkategorier samverkar utifrån klientens behov. Gruppen arbetar aktivt med kompetensutveckling, t.ex. MI-utbildning och extern handledning tillhandahålls. Vi erbjuder individuellt anpassad introduktion och mentor/handledarskap vid nyanställning.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom det aktuella lagstiftningsområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med våld i nära relationer, försörjningsstöd och boendefrågor. Du bör ha erfarenhet av minst ett av dessa områden.

Som person är du engagerad och van vid att arbeta självständigt och strukturerat. Du är en god administratör som tycker om att samarbeta både internt och externt. Det är viktigt att du förstår myndighetsutövningens komplexa karaktär och gillar att ha en snabb puls i arbetet där du kan fatta snabba beslut samtidigt som du prioriterar i arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

Övrig information
Urval kommer att ske löpande.

Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Frågor angående tjänsten besvaras av Catharina Petersson, tel. 046-25 11 17 eller Stefan Lidberg, tel. 046-25 13 80.

Vi vill ha din ansökan via vårt e-rekryteringssystem. Klicka på skicka ansökan nedan senast den 31 augusti 2016.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100 %. Tillsvidareanställning med tillträde snarast, enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Petersson 046-25 11 17
Stefan Lidberg 046-25 13 80

Företag
Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen

Adress
Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen
Torget 1
24580 Staffanstorp

Kontorsadress
Torget 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2938219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Staffanstorps kommun, Individ- och familjeomsorgen: