Socialsekreterare till Mottagningen

Enköpings kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Enköping
2015-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Mottagningen" (publicerad 2017-08-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Socialförvaltningens verksamhet består av enheterna: Mottagningen, Utredning barn och familj, Utredning vuxna och försörjning, Öppenvård barn och familj, Öppenvård vuxna, samt Stab och Administration.

En av våra medarbetare har gått vidare till nya utmaningar, därför söker vi nu till vår Mottagning en ny kollega som vill ha ett stimulerande arbete och tillsammans med oss fortsätta att utveckla verksamheten på den egna enheten men också samverka och bidra till verksamhetsutveckling på förvaltningen. Du kommer att bli en del av ett väl sammansvetsat team bestående av sex socialsekreterare och en enhetschef.

Publiceringsdatum
2015-05-12

Arbetsuppgifter
Mottagningen ansvarar för förhandsbedömningar av alla inkommande, inte redan aktuella ärenden. Förhandsbedömningar görs enligt BBIC och Signs of Safety och vi använder verksamhetssystemet Procapita. Mottagningen bedömer och fattar även beslut om akuta insatser som inte kan avvakta utredning.

I arbetet ingår även att informera och hänvisa enskilda samt i akuta situationer utreda, besluta om och verkställa insatser. Då bred kompetens krävs i vårt arbete satsar vi på utbildning, handledning och metodutveckling. Ett annat viktigt uppdrag som ligger på Mottagningsfunktionen är att utbilda/fortbilda våra samverkanspartners i anmälningsplikt och vi genomför regelbundna utbildningsinsatser.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning. Du ska ha god kunskap i aktuell lagstiftning och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha god administrativ förmåga och kunna skapa överblick och struktur även i akuta situationer.

Som person har du en positiv livssyn, du är flexibel och har lätt att samarbeta både internt och externt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Då bilkörning förekommer i tjänsten kräver vi att du har körkort.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-02
Ange följande referens när du ansöker: A441748
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Lundin-Parskog, Enhetschef 0171-625897 agneta.lundin.parskog@enkoping.se

Facklig kontakt
Emma Waern, SSR 0171-62 53 99 emma.waern@enkoping.se
Anette Vestlin, Vision 0171-62 70 36 anette.vestlin@enkoping.se

Företag
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Adress
Enköpings kommun Socialförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 69C 74580 Enköping

Jobbnummer
2291618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen: