Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder i Göteborg

CENTRUM är en av 21 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd och vårt uppdrag är att ge viss kommunal service till Centrums 54 000 invånare. Vår verksamhet är indelad i tre verksamhetsområden: Förskola, skola och bibliotek. Individ- och familjeomsorg samt insatser för personer med funktionshinder. Äldreomsorg och hemsjukvård.
"Ett bra liv för alla människor i Centrum" är vår vision. Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra verksamheter. I detta arbete utgår vi från våra brukare och invånare men även från dem som besöker vår stadsdel. Förvaltningens totala budget omsluter cirka 1,5 miljarder kronor.
Vi har drygt 2 000 anställda och i vår förvaltning satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare. I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
Inom Centrum är verksamheter för funktionsnedsatta personer organiserat under Individ och Familjeomsorgen IFO.
Myndighetsutövning/handläggning enligt SOL och LSS är en egen grupp, som kallas Utredningsgruppen inom Funktionshinderenheten. I Utredningsgruppen arbetar idag 14 socialsekreterare. Två kommer att vara föräldralediga från hösten 2008. Därför söker vi två
Socialsekreterare på heltid, vikariat from hösten 2008.

Publiceringsdatum
2008-06-04

Arbetsuppgifter
Du har till uppgift att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med funktionsnedsättningar får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar.
Du skall också samverka med externa och interna samverkanspartners som är viktiga utifrån personernas livssituation.
Du erbjuds att delta i handledning och olika utbildning under vikariatet.

Kvalifikationer
Du är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning med erfarenhet av handläggning. Gärna gedigen erfarenhet av lagstiftningen och av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar. Du har god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet när det gäller; förmågan till samarbete, bra bemötande, lyhördhet inför andras människors behov, kreativitet och tydlighet i det professionella stödet.

Arbetstider och omfattning
Vikariat, tillträde: Hösten 2008 enl ö. - 2009-07-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-18
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: IFO 318 /08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Camilla Hesselroth Bexell, 031 365 70 08
Katarina Hedberg, 031-3657532

Facklig kontakt
Elisabeth Karlsson, 031-3657531
Cecilia Axelsson, 031-3657551

Företag
Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder

Adress
Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder
40482 Göteborg

Jobbnummer
241783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Handläggning funktionshinder: