Socialsekreterare till enheten för vuxna och ensamkommande

Örnsköldsviks kommun / Socialsekreterarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun i Örnsköldsvik

Verksamhetsområdet Individ och Familj arbetar varje dag för att Örnsköldsviks medborgare ska få en bättre vardag.

Vi ansvarar för socialtjänstens myndighetsutövning för barn och vuxna i behov av stöd och skydd. Runt våra handläggare finns även chefer, ärendehandledare, administratörer, verksamhetsutvecklare och övriga stödfunktioner där vi tillsammans arbetar för att ge våra kommunmedborgare rätt stöd i rätt tid.

Arbetsplatsen erbjuder hög kompetens, kunniga och engagerade medarbetare med stort intresse för både arbetsuppgifter och god arbetsmiljö. Ta chansen att komma och jobba med oss!

Publiceringsdatum
2024-04-09

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en socialsekreterare till Enheten för vuxna och ensamkommande.
Inom enheten handläggs;
• Vuxna från 20 år inom område våld i nära relationer
• Vuxna från 20 år inom område skadligt bruk och beroende
• Unga vuxna 18-20 år
• Ensamkommande barn och unga 0-20 år

Du förväntas bidra i verksamhetens utvecklingsarbete inom den egna enheten samt verksamhetsområdet IFO.

Arbetet innebär att, med ett motiverande och stödjande arbetssätt, utföra myndighetsutövning i form av utredning samt uppföljning av beviljade insatser.

Som anställd inom verksamhetsområdet Individ och Familj har du tillgång till en rad förmåner såsom friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och möjlighet till viss distansarbete. Du kommer även att ingå i ett pågående projekt där medarbetare ges möjlighet till återhämtningstid.

Inom enheterna lägger vi mycket fokus på arbetsmiljö, hälsa och trivsel bland annat genom hälsoaktiviteter i olika former under året.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom med godkänd examen.

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning inom socialtjänst
• Erfarenhet och kunskap av journalsystemet Lifecare
• Erfarenhet/kunskaper i lösningsfokuserat arbetssätt
• Utbildning inom/erfarenhet av MI
• Utbildning inom/erfarenhet av utredningsverktygen ASI och/eller BBIC
• Utbildning inom/erfarenhet av hot- och riskbedömnings instrumenten PATRIARK/SARA
• Utbildning inom/erfarenhet av FREDA beskrivning och FREDA riskbedömning

Körkort med behörighet B är ett krav.

Arbete i beredskap kan förekomma.

Utöver formella kompetenser kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker medarbetare som har förmåga att skapa goda relationer, gillar samarbete och att ta initiativ. Ser du positivt på utveckling och vill bidra såväl i arbetet som person? Då är detta jobbet för dig!

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/130".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örnsköldsviks Kommun (org.nr 212000-2445)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Välfärdsförvaltningen, Individ och Familj

Kontakt
Jeanette Fredriksson Ching, enhetschef
0660-88259

Jobbnummer
8599109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks kommun: