Socialsekreterare till barn- och familjegruppen
Gagnefs Kommun / Socialsekreterarjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Gagnef,
Leksand,
Borlänge,
Falun,
Rättvik eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.
Barn- och familjeenheten på individ- och familjeomsorgen i Gagnefs kommun söker en socialsekreterare för arbete med utredningar och insatser för barn och familjer.
Din arbetsgrupp består av en 1:e socialsekreterare som leder och fördelar arbetet, med dig totalt fem socialsekreterare som arbetar med utredning och insats samt en familjerättssekreterare och en familjehemssekreterare. Gruppen delar enhetschef med vuxengruppen.
Publiceringsdatum2021-05-31Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare i barn- och familjegruppen arbetar du huvudsakligen med utredningar av barns och familjers behov av skydd, stöd och hjälp samt beviljar och följer upp insatser för dessa barn och familjer. I ditt arbete ingår att samverka med både interna och externa aktörer kring barnen och familjerna vi möter.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundVi söker dig som har socionomexamen och har gått utbildning i BBIC.
Det ses som meriterande om du också har utbildning i Signs of Safety.
ErfarenheterVi skulle önska att du har arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänsten och allra helst med barnhandläggning.
Vi ser det som extra bra om du dessutom har flera års erfarenhet av arbete med utredning och insatser inom barnhandläggning.
Kunskap
Barnperspektivet är självklart för dig och ödmjukhet, förståelse och professionalitet präglar ditt sätt att möta människor och du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.
Om du har kunskap om lagstiftning och regler kring barnhandläggning inom socialtjänsten ser vi det som meriterande.
Förmågor och färdigheter
Eftersom ditt arbete ofta innebär att möta människor i kris och i utsatta situationer är det viktigt att ditt bemötande är inkännande, inlyssnande och förtroendeingivande. Akuta situationer är vardag, vilket innebär att du behöver gilla oförutsägbarhet, klara av att behålla lugnet i pressade situationer och kunna göra sunda ställningstaganden i stunden. Du behöver klara av att representera vår verksamhet på ett professionellt sätt i alla lägen. Det är viktigt att du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete så att tidsramar, lagkrav, kvalitet och rutiner efterlevs.
Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.
Varaktighet, arbetstid
100%, 39 timmar / vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGagnefs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/72".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Individ- och familjeomsorgen
Jobbnummer 5777467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.