Socialsekreterare med administrativt fokus, Ekonomiskt bistånd

Malmö stad, ASF Öster / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, ASF Öster i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Socialtjänst Öster har cirka 180 medarbetare och är indelad i fyra enheter med olika uppdrag och fokusområden; Vuxna, Ekonomiskt bistånd, Barn och familj - Myndighet samt Barn och familj - Öppenvård. Enheten för Ekonomiskt bistånd är i sin tur uppdelad i fem olika sektioner; Rehab, Arbetsmarknad 1, Arbetsmarknad 2, Unga Vuxna och Projekt samt Mottag, 1:e socialsekreterare och administratörer.

Till Rehabsektionen söker vi nu en socialsekreterare som kommer ha ett administrativt fokus och arbeta gentemot sektionens handläggare. Är du en fena på administration, trivs i en miljö med högt tempo och söker en arbetsroll med fokus på handläggning? Då kan detta vara tjänsten för dig.


Publiceringsdatum
2019-06-04

Arbetsuppgifter
Det huvudsakliga uppdraget på Enhet Ekonomiskt bistånd är att utreda rätten till försörjningsstöd och handlägga ansökningar enligt Socialtjänstlagen, samt att utifrån medborgarnas behov erbjuda vägledning, stöd och motivationsarbete kopplat till självförsörjningsområdet. I denna tjänst kommer du att arbeta i nära samarbete med sektionens handläggare. Du kommer att ha ett tydligt administrativt fokus och ditt huvudsakliga ansvar blir att handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd över norm. Hembesök och klientmöten kan förekomma i viss mån men är inte ett stort inslag i ditt dagliga arbete. Arbetet kräver relativt hög grad av självständighet inom lagstiftning, riktlinjer och praxis.

Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Idag är vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, intern och extern handledning, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en uttagen socionomexamen alternativt tar din socionomexamen nu i juni 2019. Vi ser gärna att du har aktuell erfarenhet av myndighetsutövning och genom denna erfarenhet vet att du trivs med ett administrativt fokus och i en föränderlig miljö med högt tempo. Vidare har du goda datorkunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket.

Som person vill vi att du:
• Har god samarbetsförmåga.
• Är prestigelös och lösningsfokuserad.
• Har en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer.
• Är lugn, stabil och har förmågan att fokusera på rätt saker och behålla ett realistiskt perspektiv även vid hög arbetsbelastning.
• Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi kommer att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden och intervjuer är planerat till förmiddagar 17-19:e juni. Vid anställningsintervju vill vi att du visar examensbevis från socionomutbildning.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av HR-konsult Micaela Westerlund, 070-829 38 56, och frågor som gäller den specifika tjänsten besvaras av ovan nämnda kontaktpersoner.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast möjligt enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 110/19-176
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Alerstam 040-34 52 75, elisabeth.alerstam@malmo.se

Företag
Malmö stad, ASF Öster

Adress
Malmö stad, ASF Öster
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
Von Troils väg 1 21373 Malmö

Jobbnummer
4818809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, ASF Öster

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, ASF Öster: