Socialsekreterare IFO, vuxenhandläggning

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
2018-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare IFO, vuxenhandläggning" (publicerad 2018-12-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård som omfattar ekonomiskt bistånd, stöd till vuxna med beroendeproblematik, stöd till barn och unga och dess familj, familjerätt, budget- och skuldrådgivning samt bistånd till äldre och funktionsnedsatta.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2018-11-16

Dina arbetsuppgifter
• Vi söker dig som vill ha ett engagerande och viktigt arbete samt vill kombinera klientkontakt med administrativt arbete. Som socialsekreterare arbetar du med att utreda, bedöma och besluta om rätten till bistånd enligt SoL men kommer även att handlägga ärenden enligt LVM. Du ska parallellt med myndighetsutövning även ge den enskilde det stöd den behöver för att nå en förändring. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. En stor del av arbetet innefattar dokumentation, därför behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha en vana att använda dator som arbetsverktyg.

• Då enheten är relativt liten kan det även bli aktuellt att få arbeta med andra, av avdelningens förekommande, arbetsuppgifter.

• Tillträde 2019-01-02 eller efter överenskommelse.
• 100% eller enligt överenskommelse

Kvalifikationer
• Krav: Socionomexamen
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
• Körkort




• Önskvärt: Meriterande är att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen (SoL) samt Lagen om vård av missbrukare (LVM), framför allt vuxenhandläggning med inriktning missbruk, samt erfarenhet av IT-stödet Treserva
• Meriterande är erfarenhet av arbete med våld i nära relationer

Dina egenskaper
• Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer, är lyhörd och har förståelse för andra människors situation. Du har också förmågan att arbeta självständigt och strukturerat samt kan planera ditt arbete på ett bra sätt.
• Du har ett intresse av att själv utvecklas samt vara med och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola

Vi erbjuder:
• - ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
• - ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• - flextid
• - friskvård på arbetstid
• - friskvårdsbidrag
• - regelbunden handledning
• - delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• - kontinuerlig kompetensutveckling

• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 3981609514
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Quarnå 0680 161 31 0680 161 00
Anna Andersson 0680 162 54 0680 161 00
Catarina Månsson 0680 163 52 0680 161 00
Lisa Petersson-Hallström 0680 161 37 0680 161 00

Företag
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
4462342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: