Socialsekreterare

Halmstads Kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Halmstad
2021-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-06-22) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads Kommun, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Vuxenavdelningen ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet gentemot två huvudsakliga målgrupper: 1. personer med beroendeproblematik, inklusive spel om pengar och, 2 personer med psykisk funktionsnedsättning.


Publiceringsdatum
2021-05-28

Arbetsuppgifter
Är du nyfiken på ett omväxlande och lärorikt arbete? Vuxenenheten vänder sig till personer som har ett beroende eller psykiska funktionsnedsättningar. En målgrupp som ökat på senare tid är personer med psykiska funktionsnedsättningar.

Vuxenenhetens ena grupp arbetar med att ta emot ansökningar/anmälningar, utreda behov samt följa upp insatser avseende personer med neuropsykiatriska och andra psykiska funktionsnedsättningar och det är till denna grupp vi nu söker en medarbetare. Vi använder oss av IBIC som är en modell och ett arbetssätt som innebär att vi sätter individens behov i centrum. Socialsekreterarna på enheten arbetar utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshinder (LSS) och Lagen om vård för missbrukare i vissa fall (LVM).

I arbetet träffar du individer i olika situationer och med olika behov. Det är därför viktigt att du har en hög grad av flexibilitet, är trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta med andra. Vi tänker oss att du gillar att arbeta självständigt, är bra på handläggning och dokumentation samt har god förståelse för myndighetsutövning.

På vår förvaltning tillämpar vi flextid och du har också möjlighet att ansöka om semesterväxling. Vi har aktiva hälsoinspiratörer som erbjuder att antal olika aktiviteter med fokus på hälsa och friskvård.



Kvalifikationer
Främst socionomutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Den person vi söker ska ha erfarenhet av arbete med målgruppen, är trygg med att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta i grupp och med andra personer i klientens nätverk. Erfarenhet av handläggning och dokumentation samt körkort är krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss vänligen med bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast. Enligt överenskommelse, upphör: 2021-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Halmstads kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN 2021/00151 ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Socialförvaltningen

Jobbnummer
5775818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads Kommun, Socialförvaltningen: