Socialsekreterare
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2017-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-08-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Mottagningsenheten
Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.
Mottagningsenheten vid avdelning vuxna IFO, arbetar med myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen (SOL) samt Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) för personer över 21 år med beroendeproblem. Till mottagningsenheten hör även att handlägga vuxna kontaktpersonsärenden, våldsutövare samt spelmissbruk och körkortsyttranden. Mottagningsenheten sitter i samma lokaler och jobbar i nära samarbete med Beroendeenhet ett och två. De tre enheterna består av 33 medarbetare.
Mer information om Uppsala kommun:
https://www.uppsala.seInom Socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Publiceringsdatum2017-03-21Dina arbetsuppgifterArbetet på mottagningsenheten består i att utreda och bedöma behov av insatser utifrån anmälningar och ansökningar, samt motivera till insatser. I arbetet ingår att sköta myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning, delegation och riktlinjer. Vid motivationsarbete används MI (Motivational Interviewing) som metod. Tjänsten kommer till viss del att handlägga körkortsyttranden.
Specialisthandläggare finns knuten till enheterna. Viss uppföljning och stöd handläggs på enheterna, men många insatser ges av andra interna och externa aktörer i nära samverkan med oss.
KvalifikationerVi söker dig som har Socionomexamen. Det är meriterande om du har MI utbildning, utbildning drogkunskap och ASI. Önskvärt är att du har erfarenhet av målgruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av procapita. Körkort är ett krav.
Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta
Ylva Byström enhetschef 018-727 55 12
Fackliga företrädare, SSR Maria Persson 018-727 24 24
Vision Michael Walldén 018-727 24 38
Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta Enheten för kompetensförsörjning 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-03
Ange följande referens när du ansöker: SCN-2017-0155
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 3386932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.