Socialförvaltningen söker tobakhandläggare till tillståndsenhete

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Socialförvaltningen som arbetsplats

Socialförvaltningen har sina lokaler i Farsta centrum.

Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av servering av alkohol på stadens restauranger. Med anledning av att lag om tobak och liknande produkter träder i kraft 1 juli 2019 kommer tillståndsenhetens verksamhet att utökas till att även gälla tillståndsprövning och tillsyn enligt den nya lagen. Vi rekryterar därför nu ett antal handläggare som vill arbeta med dessa frågor.

Du får ett utvecklande arbete där du är delaktig i utvecklingen av morgondagens Stockholm! Vi erbjuder flexibel arbetstid och goda friskvårds- och kompetensutvecklingsmöjligheter. I arbetsgruppen kommer det finnas ca 10 handläggare och en administratör som rapporterar till biträdande enhetschef.

Vi söker nu nya medarbetare, varav både tillsvidareanställning och visstidsanställningar med eventuell möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2019-05-09

Om tjänsten
Som handläggare vid tillståndsenheten utreder du självständigt ansökningar och tillsynsärenden gällande

tobaktillstånd. Vid ansökningstillfället ska det sökande bolaget styrka att förutsättningar för sökt tillstånd finns och det är handläggarens uppgift att granska dessa handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Om brister upptäcks genom tillsyn i en tillståndshavares verksamhet utreder handläggaren uppgifterna och föreslår administrativa åtgärder enligt tobakslagens bestämmelser och stadens riktlinjer för tobaktillstånd. I tjänsten kan det förekomma viss tillsyn ute på fält.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en utvecklande handläggartjänst med många utåtriktade kontakter samt utgöra en viktig faktor för Stockholms butikshandlare och restaurangägare. Du får även arbeta med den sociala skyddsaspekten att se till att tobak hanteras ansvarsfullt, vilket bidrar till en tryggare miljö för besökare och invånare i Stockholms Stad.

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har:

- Högskolexamen inom det samhällsvetenskapliga området, exempelvis jurist, ekonom eller statsvetare
- En mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av handläggning och utredning på en myndighet eller en liknande verksamhet
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Erfarenhet från politisk styrd organisation

Vi kommer att lägga stor vikt vid följande kompetenser:

Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du är strukturerad och har en god organisationsförmåga. Du har förmåga att prioritera och planera om bland flera viktiga arbetsuppgifter och vara effektiv i din handläggning. Vidare är du noggrann och ansvarstagande med en god känsla för rättssäkerhet. Du är tydlig i kommunikationen och har en god samarbetsförmåga.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi söker nu nya medarbetare, varav både tillsvidareanställning och visstidsanställningar med eventuell möjlighet till förlängning.

Läs mer om Stockholm Stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2930
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Waltré 08-508 11 729
Carina Cutlip 08-508 25 057

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
4778101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten: