Skolvärd/vaktmästare till Duveholmsgymnasiet KTC

Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen / Barnskötarjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. I Katrineholms skolor får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt.

Katrineholms skolor växer! Vi är i ett spännande utvecklingsskede med ekonomi i balans, ett systematiskt starkt kvalitetsarbete och visioner för framtiden. Inom bildningsförvaltningens har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända barn. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen "Läge för liv och lust".

Vi söker en skolvärd/vaktmästare som kommer ingå i skolans administrativa enhet. Verksamheten består av två gymnasieskolor med ca 1000 elever och 100 personal. På skolorna finns åtta nationella program, Introduktionsprogrammet och gymnasiesärskola. De olika programmen är placerade i hemvister vilket ger eleverna en upplevelse av den lilla skolan i den stora och att de känner trygghet och trivsel.

I administrativa enheten ingår åtta medarbetare som ansvarar för ekonomiadministration, personal- och löneadministration, samordning av inköp, schemaläggning, vaktmästeri, posthantering, reception, arkiv, elevregistrering, webbinformation och chefsstöd.

Publiceringsdatum
2015-06-03

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar nära elever, lärare och övrig personal med trygghet, trivsel och arbetsro. Du arbetar för att främja samarbete och motverka utanförskap genom att vara en aktiv del i rast- och övrig verksamhet. I samarbete med övrig personal arbetar du aktivt med konfliktlösning och ett långsiktigt arbete kring attityder och förhållningssätt mellan våra elever. Du samverkar med elevorganisationerna och anordnar rast- och trivselaktiviteter.

Tjänsten innebär också vaktmästaruppgifter i den omfattning som krävs. Du arbetar med tillsyn, löpande underhåll och skötsel av skolans lokaler, inventarier och utrustning tillsammans med teknik- och driftsamordnare samt vaktmästare. Det innebär t ex montering av inredning/möbler, internflyttar samt reparationer. Andra arbetsuppgifter är att förbereda och vara behjälplig vid olika evenemang.

Kvalifikationer
Du som söker är utbildad fritidsledare, fritidspedagog eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med ungdomar i eller utanför skolan. Du är van att arbeta i olika projekt där du både startar upp, leder och avslutar.

Du ska också vara praktiskt lagd, ha snickerikompetens, kunna hantera handverktyg och du bör ha erfarenhet från vaktmästarsysslor. Vissa arbetsmoment är fysiskt krävande och tunga lyft förekommer liksom arbete från stege.

I och med att rollen som skolvärd är ny ställer det stora krav på eget ansvar och idérikedom för att utveckla arbetet och samverkan. Du har lätt för att etablera kontakt med människor, unga som vuxna. Du är en vuxen förebild.

Arbetet ställer också höga krav på självständighet, flexibilitet och samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort för B-behörighet är ett krav.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning den interna personalplaneringen tillåter det.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2015-08-03, visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning under läsår 2015/2016.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-16
Ange följande referens när du ansöker: A480162/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Rytter, Rektor 0150-574 31 david.rytter@katrineholm.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0150-570 00

Företag
Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen
Fredsgatan 38
64180 Katrineholm

Kontorsadress
Drottninggatan 19 64180 Katrineholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2321563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen: