Skolsköterska
Växjö kommun, Skola och barnomsorg / Sjuksköterskejobb / Växjö
2011-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skolsköterska" (publicerad 2012-10-22) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Skola och barnomsorg i Växjö Skol- och barnomsorgsförvaltningen verkställer beslut fattade av skol- och barnomsorgsnämnden.
Publiceringsdatum2011-05-09ArbetsuppgifterSkol- och barnomsorgsförvaltningen söker tre skolsköterskor till Lammhult/Åby 75%, Ingelstad/Ljungfälle 75% (semestertjänst) och Braås 100%. Som skolsköterska arbetar du förebyggande och hälsofrämjande, genomför hälsobesök och vissa allmänna hälsokontroller som syn och hörsel. Du ingår i skolornas elevvårdsteam och är ett stöd för enskilda elever, elevgrupper och föräldrar i samverkan med övriga personalgrupper. Du samverkar tillsammans med områdets skolpsykologer, kurator och specialpedagoger för att utveckla och driva det hälsofrämjande arbetet i området. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, genuint intresse och erfarenheter av kurativt arbete
KvalifikationerDu ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning mot barn- och ungdom/distriktssköterska eller skolsköterska.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. 75-100 Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-08-11
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-22
Tjänsterna tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.
Ange följande referens när du ansöker: SoB 68/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHenrik Maurin, 0470-308 10,
henrik.maurin@vaxjo.seEwa Wånehed, 0474-62 20 03,
Ewa.Wanehed@vaxjo.seCarsten Wulf, 0472-268305
Facklig kontaktVårdförbundet, 0470-76 24 30,
vardforbundet@vaxjo.seFöretagVäxjö kommun, Skola och barnomsorg
AdressVäxjö kommun, Skola och barnomsorg
Box 1222
35112 Växjö
Jobbnummer 927681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.