Skolskjutssamordnare/grundskoleadministratör

Hagfors Kommun / Kontorsjobb / Hagfors
2016-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skolskjutssamordnare/grundskoleadministratör" (publicerad 2019-01-14) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Hagfors, Munkfors, Sunne, Torsby, Filipstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hagfors Kommun i Hagfors, Kil, Hammarö, Säffle, Upplands Väsby eller i hela Sverige

ARBETSPLATS KYRKHEDENS SKOLA 
Kyrkhedens skola är en F-9 skola med ca 350 elever. Skolan är en av fyra skolor inom Hagfors kommun. 
ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER 
I samverkan och dialog med Värmlandstrafik ansvarar du som skolskjutssamordnare för planering och samordning av skolskjutsverksamheten för kommunens samtliga skolor, samt arbetet med ett förebyggande trafiksäkerhetsarbete.  
Du handlägger självständigt ansökningar om skolskjuts enligt bestämmelserna i skollagen och de kommunala riktlinjerna. I uppdraget ingår att besvara frågor från allmänheten och andra aktörer gällande skolskjutsfrågor, främst via telefon och mail. 
Du ansvarar för skolskjutsens ekonomi och fakturor kring detta.  
Parallellt med detta uppdrag arbetar du som grundskoleadministratör på Kyrkhedens skola 50 % av din tjänst. I tjänsten som grundskoleadministratör ingår administration av ekonomi och personal, vikarieanskaffning samt att vara behjälplig till elever, vårdnadshavare och personal mm. I jobbet ingår även att du är arkivansvarig på Kyrkhedens skola.  
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, flexibel, lugn och stresstålig. Du fungerar väl i sociala sammanhang, är lyhörd och har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Vi ser att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.  
Det här är en tjänst för dig som tycker om att arbeta självständigt men gillar att samarbeta och trivs när du har flera arbetsuppgifter på gång! Du är lösningsorienterad och kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov. 
Du har erfarenhet av att ta emot och besvara frågor samt hantera synpunkter från allmänheten och andra aktörer. Det är viktigt att du kan tolka och tillämpa gällande lagar och avtal inom berörda områden och du bör även ha goda IT-kunskaper. Kunskaper kring administration, arkivering, skolskjutsfrågor, handläggning inom offentlig sektor och övriga trafikfrågor är meriterande. Det är även en stor fördel om du har god lokalkännedom. Det är meriterande om du har lämplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot samhällsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Vana av att arbeta med datasystemen Procapita och Edwise ser vi som meriterande. 
För att jobba hos oss i den här tjänsten behöver du ha körkort med förarbehörighet B.
LÖN 
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk 
FACKLIGA FÖRETRÄDARE 
Fackliga företrädare når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. 
ÖVRIGT 
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. 
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Publiceringsdatum
2016-08-22

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Måndag-fredag Tillsvidare

Ersättning
Fast lön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Krause 0563-18569

Företag
Hagfors kommun

Adress
Hagfors kommun
Dalavägen 10-12
68380 HAGFORS

Kontorsadress
Dalavägen 10-12

Jobbnummer
3005882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hagfors Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hagfors Kommun: