Skolskjutssamordnare/grundskoleadministratör - Hagfors Kommun - Kontorsjobb i Hagfors
Skolskjutssamordnare/grundskoleadministratör
Hagfors Kommun / Kontorsjobb / Hagfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Hagfors, Munkfors, Sunne, Torsby
Visa alla jobb hos Hagfors Kommun i Hagfors

ARBETSPLATS HAGFORS SKOLOMRÅDE
Hagfors skolområde består av verksamheterna förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna, fritidsgård, skol- och folkbibliotek, kulturskola samt ett särskilt ansvar för kulturen i Hagfors kommun. Den aktuella tjänsten är placerad på Kyrkhedens skola i Ekshärad.

Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av Hagforsstrategin 2017 - 2027 som attraktivt beskriver ett önskat framtida tillstånd. Tanken är att den ska förena alla som bor, lever och verkar i kommunen samt leda oss i arbetet med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Visionen är hela kommunens tydliga målsnöre och vår drömbild att längta till. Det är en bild som enar oss, som gör oss till stolta invånare och som gör att vi tillsammans kan möta en framtid med mod och positiva attityder. Den ska engagera och inspirera både i vardagen, på fritiden och i arbetslivet.
Läs gärna mer om oss i Hagforsstrategin som du finner på vår hemsida.

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
I samverkan och dialog med Värmlandstrafik ansvarar du som skolskjutssamordnare för planering och samordning av skolskjutsverksamheten för kommunens samtliga skolor, samt arbetet med ett förebyggande trafiksäkerhetsarbete.
Du handlägger självständigt ansökningar om skolskjuts enligt bestämmelserna i skollagen och de kommunala riktlinjerna. I uppdraget ingår att besvara frågor från allmänheten och andra aktörer gällande skolskjutsfrågor, främst via telefon och mail.
Du ansvarar för skolskjutsens ekonomi och fakturor kring detta.
Parallellt med detta uppdrag arbetar du som grundskoleadministratör på Kyrkhedens skola 50 % av din tjänst. I tjänsten som grundskoleadministratör ingår administration av ekonomi och personal, vikarieanskaffning samt att vara behjälplig till elever, vårdnadshavare och personal mm. I jobbet ingår även att du är arkivansvarig på Kyrkhedens skola.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, flexibel, lugn och stresstålig. Du fungerar väl i sociala sammanhang, är lyhörd och har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Vi ser att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det här är en tjänst för dig som tycker om att arbeta självständigt men gillar att samarbeta och trivs när du har flera arbetsuppgifter på gång! Du är lösningsorienterad och kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
Du har erfarenhet av att ta emot och besvara frågor samt hantera synpunkter från allmänheten och andra aktörer. Det är viktigt att du kan tolka och tillämpa gällande lagar och avtal inom berörda områden och du bör även ha goda IT-kunskaper. Kunskaper kring administration, arkivering, skolskjutsfrågor, handläggning inom offentlig sektor och övriga trafikfrågor är meriterande. Det är även en stor fördel om du har god lokalkännedom. Det är meriterande om du har lämplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot samhällsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Vana av att arbeta med datasystemen Procapita och Edwise ser vi som meriterande. Det är också meriterande om du är van att arbeta i sociala medier och Google G-suite. För att trivas och fungera väl i rollen som skoladministratör behöver du vara kundorienterad och trivas med ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter. Du är drivande, serviceinriktad och flexibel utifrån vad situationen kräver och kan arbeta både självständigt och i team. Du behöver ha stor förmåga att organisera, strukturera och prioritera. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Du behöver klara samtal på engelska och även att skriva enklare texter på engelska eftersom vi har många föräldrar som inte pratar svenska.
För att jobba hos oss i den här tjänsten behöver du ha körkort med förarbehörighet B.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats.

LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00.

ÖVRIGT
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Varaktighet, arbetstid
Vid frågor kontakta rektor Daniel Sohl 0563-540701 Provanställning kan bli aktuellt.

Publiceringsdatum
2019-01-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Åkerlundh 0563-185 54

Företag
Hagfors kommun

Adress
Hagfors kommun
Dalavägen 10-12
68380 HAGFORS

Kontorsadress
Dalavägen 10-12

Jobbnummer
4552924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hagfors Kommun: