Skattehandläggare, Värnamo

Skatteverket / Ekonomijobb / Värnamo
2012-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Värnamo" (publicerad 2018-06-04) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo, Ljungby, Växjö, Jönköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att:

du arbetar med kontroll, information, service och löpande arbete. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för avlämnade deklarationer, utreda och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter, såväl skriftligen som muntligen. Många kontakter sker genom personliga besök på skattekontoret eller externt hos företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp (enligt Bolognamodellen).
• har minst ett års arbetslivserfarenhet, gärna från revision/redovisning/ekonomi, bank eller från offentlig förvaltning, inom de senaste fem åren
• har förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• har förmåga att arbeta mot uppställda mål
• är självgående, drivande och utvecklingsinriktad
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har mycket god samarbetsförmåga
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Ovanstående krav på utbildning kan ersättas med motsvarande kunskaper och erfarenheter förvärvade genom flerårigt kvalificerat handläggningsarbete hos Skatteverket

Det är meriterande

med erfarenhet av arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-10-22

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Edenfur, Kontorschef, 010-5784416
Helen Ledel, Facklig representant SACO, 010-5747303
Jan-Ove Andersson, Facklig representant ST, 010-5756358
Jesper Österberg, HR-konsult, 010-5750245

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1371952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: