Skattehandläggare till Skattekontor Mariestad-Skövde
Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
2012-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare till Skattekontor Mariestad-Skövde" (publicerad 2014-04-10) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skattekontoret i Mariestad-Skövde har ungefär 160 medarbetare fördelade på tre sektioner i Mariestad och sex sektioner i Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt geografiska område är Skaraborg. Mariestad har tre så kallade rikskoncentrationer med arbetsuppgifter inom områdena föreningar och stiftelser, utomlands bosatta fastighetsägare och godkända gåvomottagare .
Vi söker skattehandläggare till skattekontoret Mariestad-Skövde. Båda orterna är aktuella som placeringsort.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du ska arbeta med både privatpersoner, organisationer och företag. I arbetet ingår att söka och ge information, att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetet innebär många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon och vid besök.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare, företag och organisationer
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen eller 120 poäng enligt det tidigare systemet inom ekonomi eller juridik eller aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har förmåga att stödja och samverka.
Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt utredningsarbete. Du ska även uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare, men kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 27 augusti 2012.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-10Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Bergsten, Kontorsadministratör, 010-577 23 48
Mikael Lundin, Kontorscontroller, 010-578 93 23
Martin Johansson, Facklig representant, SACO, 010-576 60 15
Ragnhild Bertilsson, Facklig representant, ST, 010-577 23 35
Mona Mommers, HR-konsult, 010-575 00 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1310953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.