Skattehandläggare till Föreningssektion 2 i Västervik

Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skattekontoret Västervik ansvarar för det geografiska området Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Hultsfred, Högsby och Mönsterås kommuner. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Slutligen har kontoret ansvar för ansökningar om HUSARBETE (hushållsnära tjänster och ROT-avdrag) för riket.

Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför tre skattehandläggare.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet föreningar och stiftelser. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

 På föreningssektionerna i Västervik är vi totalt cirka 40 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller erhållit motsvarande kompetens genom praktiskt arbete
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
• har god kommunikationsförmåga och språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har mycket god samarbetsförmåga och har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har god servicekänsla och erfarenhet av att bemöta kunder och/eller medborgare
• har förmågan att tänka analytiskt och fatta tydliga beslut inom uppsatta tidsramar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete från Skatteverket eller annan myndighet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Tjänsterna är tillsvidare och på heltid med tillträde 7 januari 2013. Individuell lönesättning tillämpas och anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Din ansökan ska ha inkommit elektroniskt senast 21 oktober 2012.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-09-28

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan H Persson, Sektionschef, 010-578 77 37
Jeacline Hedlund, HR-konsult, 010-572 20 56
Fredrik Jonsson, Facklig representant, SACO, 010-578 77 54
Linda Södergren, Facklig representant, ST, 010-578 77 02

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1351832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: