Skattehandläggare, Storföretagsskattekontoret, Solna
Skatteverket / Ekonomijobb / Solna
2014-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Storföretagsskattekontoret, Solna" (publicerad 2017-02-27) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att självständigt bedriva utredningar, lösa problem och frågeställningar inom momsområdet. Utöver en effektiv kontrollverksamhet samverkar storföretagsregionen med företagen genom en öppen dialog och ett konsultativt förhållningssätt - för att underlätta både för dem och för oss att göra rätt från början.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp med ekonomisk eller juridisk inriktning alternativt har flerårig relevant utredningserfarenhet inom ekonomi eller juridik hos Skatteverket
• har minst två års aktuell erfarenhet av skatterättsligt utredningsarbete inom mervärdesskatteområdet
• är resultat- och målinriktad
• är analytisk och har en god förmåga att fatta beslut
• har förmåga att planera och organisera ditt arbete
• har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift
• har servicekänsla, kan inge förtroende genom ett gott bemötande och har en god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete som skattehandläggare inom momsområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2014-10-29Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSynnöve Emilsson Trångteg, sektionschef 010-5742125
Catharina Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-547 14 41
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2049173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.