Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Ekonomijobb / Solna
2015-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-19) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär framförallt att jobba med arbetsuppgiften att förebygga och hantera skönsbeskattningar av moms och arbetsgivaravgifter och det kan även förekomma att du under vissa veckor kommer att stötta servicekontoren som servicehandläggare.
Företagsskattekontor 3 ansvarar för löpande beskattningsverksamhet och består av 10 olika sektioner. Sektion 32, där tjänsterna är placerade, jobbar med handläggning av moms- och arbetsgivardeklarationer, handläggning av elektroniska tjänster samt arbetsuppgiften att förebygga och hantera skönsbeskattningar av moms och arbetsgivaravgifter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du
har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2015-06-01 t.o.m. 2015-08-31.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Vid frågor kontakta:
Ann-Chatrine Sjösten, sektionschef, 010-574 43 24
Lena Hansson, ST, 010-574 36 16
Carlos Saavedra Nilsson, Saco, 010-574 46 88
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-574 91 10
Publiceringsdatum2015-02-19Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2173054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.