Skattehandläggare, Södertälje

Skatteverket / Ekonomijobb / Södertälje
2015-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att arbeta med registrering av nya företag samt till viss del med en del frågor kring arbetsgivaravgifter och moms. Ditt arbete har en tydlig koppling till Skatteverkets vision och du kommer bidra till att företag gör rätt från början. Du kommer möta människor när de är som mest kreativa och ivriga för att starta upp sitt nya företag. Mötena sker både via telefon, skriftväxling och personliga besök.

På skattekontoret i Södertälje är vi ca 80 antal medarbetare fördelade på fyra sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
• har några års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från något serviceyrke
• är positiv och som tycker om kundkontakt
• är flexibel, drivande och ansvarstagande
• har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift
• trivs med att arbeta i högt tempo mot uppställda mål

Det är meriterande om du har erfarenhet från Skatteverket samt erfarenhet av att informera via telefon.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Urval genomförs under v. 27 och intervjuerna kommer hållas den 11-12 augusti.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Vid frågor kontakta:

Tina Strand, sektionschef, 010-574 14 53
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-574 91 10
Francis Chamoun, Saco, 010-572 97 80
Max Ståhl, ST, 010-574 45 73

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-06-11

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Turingegatan 24
15136 Södertälje

Kontorsadress
Turingegatan 24

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2333946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: