Skattehandläggare, Södertälje
Skatteverket / Ekonomijobb / Södertälje
2014-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med förebyggande åtgärder och kontroll av små och medelstora företag. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv för företaget och vi utvecklar löpande våra arbetsmetoder utifrån företagarens behov. Som skattehandläggare kan du jobba med granskning av inkomstdeklarationer, registrering av skatte- och avgiftsanmälan eller andra arbetsuppgifter inom beskattningen. Arbetet innebär både individuellt ansvar och samarbete i grupp.
Skattekontoret i Södertälje består av ca 120 medarbetare och är organiserat i fyra företagssektioner och tre servicesektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• är resultat och målinriktad
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har ett bra bemötande och servicekänsla samt skapar förtroende
• kan arbeta självständigt och samverka
• har integritet.
Det är meriterande om du
har relevant och aktuell erfarenhet av liknade arbete inom skatteområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi söker personer för visstidsanställning med önskemål om start i juni alternativ augusti 2014 och slut i december 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-04-10Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGudrun Jansson, sektionschef 010-5743106
Maj Lord, facklig kontaktperson ST 010-574 30 24
Baver Alacabek, facklig kontaktperson Jusek 010-574 78 67
Katharina Andersson, HR-Konsult 010-572 96 05
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1837995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.