Skattehandläggare, Södertälje
Skatteverket / Ekonomijobb / Södertälje
2014-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med grundläggande kontroll och andra löpande arbetsuppgifter inom området mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta förebyggande samt granska och besluta i enklare skatteärenden. Du har dagligen skriftlig och muntlig kontakt med företagare och medborgare. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet beror på verksamhetens behov och din kompetens. Företagssektion 3 arbetar med företagsregistrering, moms och arbetsgivaravgifter.
På skattekontoret i Södertälje är vi ca 75 medarbetare och på sektionen är vi 17 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har ekonomisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• bygger förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• söker information och använder den
• ser sammanhang och kan prioritera
• anpassar dig till nya förutsättningar
• kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har god servicekänsla
• har mycket god datorvana
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på Skatteverket och av systemet Magi.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-01-14Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdli Assali , sektionschef 010-574 30 56
adli.assali@skatteverket.seBo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Maj Lord, facklig kontaktperson ST 010-574 30 24
Baver Alacabek, facklig kontaktperson Jusek 010-574 78 67
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1748406
Observera att sista ansökningsdag har passerat.