Skattehandläggare, Södertälje
Skatteverket / Ekonomijobb / Södertälje
2012-08-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta med med grundläggande kontroll och andra löpande arbetsuppgifter såsom registrering avssende både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta förebyggande samt granska och besluta i olika skatteärenden. Du har dagligen skriftlig och munlig kontakt med företagare och medborgare. Arbetets innehåll, beredd och komplexitet beror på verksamhetens beov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har ekonomisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• bygger förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• söker information och använder den
• ser sammanhang och kan prioritera
• anpassar dig till nya förutsättningar
• kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har god servicekänsla
• har mycket god datorvana
Det är meriterande om du om du har erfarenhet av arberte inom offentlig verksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader
Sista ansökningsdagen är 2 september 2012.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-20Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293,
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seAnne-Lie Lindholm, Kontorschef, 010-576 45 03,
anne-lie.lindholm@skatteverket.seMaj Lord, ST-Representant, 010-57 43 024,
maj.lord@skatteverket.seFranjo Zuder, SACO-Representant, 010-57 49 032,
franjo.zuder@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1317507
Observera att sista ansökningsdag har passerat.