Skattehandläggare, Skövde

Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
2015-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skövde" (publicerad 2017-12-18) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde, Tidaholm, Skara, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet beskattning. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med våra kunder, alltså både företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens situation.

Skattekontoret Mariestad-Skövde är ett av tio skattekontor i Västra regionen och har verksamhet i Mariestad och Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi
• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• har ett gott bemötande och ett kundorienterat förhållningssätt.

Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av ekonomi- eller bokföringsarbete. Det är även meriterande om du har högskolepoäng i skatterätt. Meriterande är också aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad från från den 13 april till den 11 september, med möjlighet till förlängning till och med november. Du måste kunna börja arbeta senast 13 april 2015.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2015-01-07

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Bergsten, kontorscontroller 010-577 23 48
Ragnhild Bertilsson, facklig kontaktperson ST 010-577 23 35
Henrik  Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-572 32 98
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 Göteborg

Kontorsadress
Box 2845

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2119158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: