Skattehandläggare, Skellefteå

Skatteverket / Ekonomijobb / Skellefteå
2013-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skellefteå" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå, Luleå, Umeå, Lycksele, Haparanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att registrera ansökningar om att starta företag, hantera kompletteringar av ansökningar som inte är fullständiga samt andra administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter med företagare via telefon och brev.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har treårig gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi

• har minst tre års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi

• har erfarenhet av personliga möten

• har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift

• har god servicekänsla, är förtroendeingivande och ansvarskännande

• kan fatta egna beslut samt slutföra ärenden och uppdrag

• har god datorvana

• har god samarbetsförmåga

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av ärendehandläggning gentemot företag/företagare, såsom exempelvis handläggning av deklarationer, och/eller kunskaper inom bokföring.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad med start omgående t.o.m. 2013-08-31 med möjlighet till förlängning. 

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Om du har frågor är du välkommen att kontakta:

Maria Holmkvist
Kontorschef
010-573 97 33

Roger Asplund
Sektionschef
010-577 82 33

Adam Bitén
Facklig representant SACO
010-573 97 31

Daniel Sundqvist
Facklig representant ST
010-573 97 95

Marie Ahlman
HR-konsult
010-572 96 06

Sista ansökningsdag är 2013-04-18.

Publiceringsdatum
2013-04-04

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1511868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: