Skattehandläggare, Skellefteå

Skatteverket / Ekonomijobb / Skellefteå
2012-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skellefteå" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå, Luleå, Umeå, Lycksele, Haparanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär registrering av ansökningar om att starta företag, hantering av kompletteringar av ansökningar som inte är fullständiga samt administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter med företagare via telefon och brev.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har treårig gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi
• har minst tre års erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av personliga möten
• har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift
• har god servicekänsla och är förtroendeingivande
• kan ta egna beslut samt slutföra ärenden och uppdrag
• har god datorvana
• är ansvarskännande
• har god samarbetsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av ärendehandläggning gentemot företag/företagare.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad med start omgående till och med 2013-08-31.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-08-24

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria  Holmkvist, Kontorschef, 010-573 97 33
Roger Asplund, Sektionschef, 010-577 82 33
Adam Bitén, Facklig representant SACO, 010-573 97 31
Daniel  Sundqvist, Facklig representant ST, 010-573 97 95
Linda Gertsson, HR-konsult, 010-574 86 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1323099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: