Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Gävle

Skatteverket / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att besvara frågor via telefon och e-post inom området personbeskattning. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

På skatteupplysningen i Gävle är vi cirka 30 medarbetare och två sektionschefer. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp med ekonomisk eller juridisk inriktning alternativt har relevant erfarenhet från arbete inom Skatteverket
• har god datavana
• har förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift på både svenska och engelska
• är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer
• har god samarbetsförmåga och en vilja att dela med dig av dina
kunskaper
• är van att strukturera ditt arbete och se lösningar på problem
• har god självkännedom, personlig mognad och kan visa empati
• har förmåga att kunna agera, prioritera och behålla lugnet även vid arbete
under tidspress
• utvecklar din kompetens och ditt arbete och lätt anpassar dig till nya förutsättningar.

Det är meriterande om du har relevant erfarenhet av liknande arbete, gärna från kundmöten eller kundcenter. Det är även meriterande om du har godkända poäng i Beskattningsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-09-17

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Sjöblom, Sektionschef, 010-5731659
Jonas Jonsson, Sektionschef, 010-5731681
Lennart Norberg, Saco, 010-5798482
Kerstin Nilsson, ST, 010-5761648
Maria  Björling, HR-konsult, 010-5750254

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1342075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: