Skattehandläggare, Skattesektion 1, Luleå

Skatteverket / Ekonomijobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå, Haparanda, Skellefteå, Gällivare, Lycksele eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skattekontoret i Luleå består av sju sektioner med cirka 150 medarbetare. Kontoret arbetar med beskattning av privatpersoner och företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Ditt nya jobb

innebär att du ska arbeta med årlig taxering. Arbetsuppgifterna består av att utreda, analysera och fatta beslut i skatteärenden. Service och information är naturligt förekommande i arbetet då du har kontakt med medborgare. Kontakten sker både över telefon men även genom skriftväxling och besök där du möter människor med olika bakgrund och behov.

Vi söker dig som

•  har mycket god samarbetsförmåga 
•  är serviceinriktad
•  är produktiv, driven och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
•  kan arbeta självständigt och samverkar
•  tar ansvar för ditt arbete
•  kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
•  har god förmåga att söka och använda information
•  kan planera, prioritera och organisera
•  är flexibel och anpassar dig till nya förutsättningar.

Rätt person har också

• akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi om minst 120p/180p
• dokumenterad arbetslivserfarenhet inom skatter och/eller ekonomi.

Det är meriterande om du har arbetat med bokföring. Det är även meriterande om du har studerat på högskole- eller universitetsnivå med inriktning mot redovisning och revision.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start den 1 mars 2013 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss senast den 9 december! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-27

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per  Nyström Jensen, Sektionschef 010-5738871
Theresa James, HR-konsult 010-5749364
Johanna  Spegel, ST 010-5738896
Thomas Karlsson, SACO 010-573 87 83

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1402364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: