Skattehandläggare, Simrishamn
Skatteverket / Ekonomijobb / Simrishamn
2012-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Simrishamn" (publicerad 2018-01-25) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Simrishamn,
Kristianstad,
Lund,
Malmö,
Karlskrona eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. taxering, revision och moms.
Kontoret har drygt 60 medarbetare fördelade på tre sektioner. En av sektionerna arbetar huvudsakligen med internationell beskattning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines.
Det är meriterande om du
• har aktuell erfarenhet av juridiskt arbete och/eller bokföring
• har aktuell erfarenhet av arbete inom skatteområdet
• kan tala och skriva flytande på andra språk än svenska och engelska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-14Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEwalena Nilsson, Kontorschef, 010-574 68 21
Lars Bengtsson, Sektionschef, 010-571 85 45
Kenneth Jeppsson, Sektionschef, 010-578 44 31
Margareta Falkstad, Sektionschef, 010-572 24 46
Annika Olsson, Saco, 010-571 85 55
Ingrid Vedmar, ST, 010-571 85 26
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1312900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.