Skattehandläggare/revisorer till föreningar och stiftelser i Upp

Skatteverket / Ekonomijobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Ditt nya jobb

innebär att du arbetar med kvalificerade arbetsuppgifter såsom revision eller skrivbordsutredningar. Här har du möjlighet att både få ett djup och en bredd inom företagsbeskattning samt dessutom arbeta med särskilda regler som bara gäller för föreningar och stiftelser. Samverkan med andra myndigheter, organisationer och branscher är en viktig arbetsuppgift för att förebygga att fel uppstår. Arbetet hos oss innebär att du utvecklas inom flera olika områden samtidigt som du kan fördjupa dig inom något område. Du kommer att utreda, analysera, informera och besluta i skatteärenden inom moms, inkomstskatt eller arbetsgivaravgifter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• bygger förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• tar ansvar för din egen och verksamhetens utveckling
• kommunicerar enkelt och tydligt i tal och skrift.

Rätt person har också

• en dokumenterad akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket
• minst 1 års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom föreningar och stiftelser.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss senast den 10 februari! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-01-22

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Klaar, Sektionschef 010-5749691
Christopher Hoerschelmann, Sektionschef 010-5742854
Theresa James, HR-konsult 010-5749364
Anna-Lena Byegård, ST 010-5775872
Stefan Halvarsson, SACO 010-5775122

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1445734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: