Skattehandläggare, Örebro
Skatteverket / Ekonomijobb / Örebro
2014-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Örebro" (publicerad 2018-06-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Örebro,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden gällande fordonsrelaterade skatter. Du kommer att möta människor med olika behov via telefon och skriftväxling. Som skattehandläggare kommer du i denna tjänst att jobba inom området trängsel och fordonsskatt.
Skattekontoret i Örebro har ca 200 medarbetare fördelade på 10 sektioner. Vi arbetar med service och kontroll avseende skatter för företag och privatpersoner. I dagsläget arbetar ett fyrtiotal handläggare med fordonsrelaterade skatter i Örebro.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning med ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier och kan snabbt sätta dig in i olika datasystem
• har erfarenhet från handläggning och utrednings arbete
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• kan göra självständiga bedömningar och har god beslutsförmåga
• är flexibel och har förmåga att hantera många ärenden parallellt
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet. Det är även meriterande om du kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på engelska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-04-07Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Britt Jansson, Sektionschef 010-574 78 58
Jonas Back, Sektionschef 010-574 53 11
Ann-Marie Gert, Facklig kontaktperson ST 010-574 50 65
Carina Wilhelmsson, Facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1833766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.