Skattehandläggare moms, Jönköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping, Ulricehamn, Tidaholm, Falköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att handlägga ärenden om mervärdesskatt som rör offentlig verksamhet, d.v.s. kommuner och landsting och deras bolag; statliga myndigheter m. fl. Tillsammans med övriga handläggare kommer du att arbeta med både löpande frågor och kvalificerade materiella frågor. Du medverkar i arbetet för en enhetlig och korrekt tillämpning av gällande regelverk. Du har ett konsultativt förhållningssätt.

 På skattekontoret i Jönköping är vi cirka 160 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har akademisk utbildning om minst 120hp/80p inom ekonomi eller juridik
• har flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom mervärdesskatteområdet
• har goda kunskaper i att tala och skriva svenska
• är resultat- och målinriktad
• har integritet och ett professionellt förhållningssätt
• kan planera och organisera ditt arbete
• kan stödja och samverka
• agerar lugnt, pålitligt och stabilt
• har god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt
• har analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av arbete i en konsultativ/stödjande roll.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-22

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Silbo, Sektionschef, 010-5798457
Björn Johansson, Sektionschef, 010-5798554
Carl Cedergren, Facklig kontaktperson SACO, 010-5798465
Kerstin  Nordström, Facklig kontaktperson ST, 010-5798345
Hanna Kvarnholt, HR-konsult, 010-5749393

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1399553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: