Skattehandläggare med inriktning moms, Jönköping
Skatteverket / Ekonomijobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med offentliga enheter och offentligt ägda bolag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden gällande moms. I arbetet ingår det även att hålla informationsträffar. Arbetet är förenat med resor över hela landet.
På skattekontoret i Jönköping är vi ca 120 medarbetar fördelat på sju sektioner. Som enda kontor i landet handlägger vi alla rikets kommuner, landsting och statliga enheter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har gedigen erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter inom momsområdet
• är pedagogisk och kommunicerar tydligt och klart i tal och skrift
• är konsultativ med förmåga att inge förtroende och skapa goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• är utvecklingsorienterad och nytänkande.
Det är meriterande om du
har arbetat med att ta fram informations- och utbildningsmaterial samt om du själv ansvarat för och genomfört informationer och/eller utbildningar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med önskemål om tillträde i början av 2014. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-11-15Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Werner, kontorschef 010-579 83 05
Björn Johansson, sektionschef 010-579 85 54
Karin Nektman, sektionschef 010-574 73 01
Kerstin Nordström, facklig kontaktperson ST 010-579 83 45
Kristin Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-572 97 34
Linda Gertsson, HR-konsult 010-574 86 45
Johanna Rosén, HR-konsult 010-575 02 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1704491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.