Skattehandläggare med inriktning ekonomi, Falun

Skatteverket / Ekonomijobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun, Borlänge, Ludvika, Avesta, Mora eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På kontoret i Falun är vi cirka 140 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har ekonomiutbildning från universitet eller högskola om 120 p/180 hp

• har kunskap om skatterätt

• är resultat- och målinriktad

• har god beslutsförmåga

• har god förmåga att planera och organisera

• har god analytisk förmåga

• är utvecklingsorienterad och nytänkande

• har god förmåga att stödja och samverka

• har ett gott bemötande och servicekänsla

• är stabil som person

• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Det är meriterande om du
nyligen har arbetat med redovisning, bokföring eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-04-07

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cristin Blank, sektionschef 010-574 74 65
Niclas Rönnberg, sektionschef 010-578 71 73
Jenny Söderborg, HR-konsult 010-574 58 39
Gustav  Nygren, facklig kontaktperson ST 010-576 74 62
Carina  Vilhelmson, facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1833768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: