Skattehandläggare, Lycksele
Skatteverket / Ekonomijobb / Lycksele
2014-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Lycksele" (publicerad 2018-02-15) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Lycksele,
Norsjö,
Malå,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Lycksele,
Skellefteå,
Umeå,
Örnsköldsvik,
Strömsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att bearbeta uppgifter från datautsökningar i Skatteverkets register. Du kommer att utreda, säkerställa och underhålla uppgifterna i registren. Arbetet har ett stort inslag av främst skriftliga kontakter med medborgare och företag. Du kommer även att ge service genom att svara på medborgarnas frågor.
Kontoret i Lycksele är ett skattekontor i norra regionen. Kontoret består av en utredningssektion med 22 medarbetare. I huvudsak arbetar sektionen med att uppdatera och rätta uppgifter i Skatteverkets register.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har avgångsbetyg från 3-årigt teoretiskt gymnasieprogram
• har ett utpräglat sinne för noggrannhet, struktur och ordning
• har tålamod och uthållighet
• är produktiv utan att ge avkall på kvalitet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har förmåga att ta initiativ och vara handlingskraftig
• har god förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi söker medarbetare för både tills vidareanställning och tidsbegränsad anställning. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader för tills vidare anställningen.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-27Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Berg, sektionschef 010-577 65 09
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Annika Laestander, facklig kontaktperson Saco 010-577 65 37
Zandra Fjällström, facklig kontaktperson ST 010-577 65 18
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1793604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.