Skattehandläggare, Ludvika
Skatteverket / Ekonomijobb / Ludvika
2014-01-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ludvika" (publicerad 2018-05-23) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden. Rollen innebär att du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Du kommer att arbeta med såväl privatpersoner som företag.
Skattehandläggartjänsten i Ludvika innebär att du deltar i hanteringen av punktskatter vid Ludvikakontoret. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av ärenden rörande energi-, alkohol- och tobaksskatt. I arbetsuppgifterna ingår skriftliga och muntliga kontakter samt besök med små, medelstora och stora företag.
Skattekontoret i Ludvika tillhör organisatoriskt storföretagsregionen som ansvarar för de största företagens beskattning i landet samt för hanteringen av alla punktskatter. Regionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika med totalt ca 400 medarbetare. På kontoret i Ludvika är vi cirka 70 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp, eller alternativt flerårig erfarenhet som skattehandläggare vid Skatteverket
• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift
• har god förmåga att möta människor på ett förtroendefullt sätt
• har god analytisk förmåga
• har god förmåga och samarbeta, stödja och samverka
• är stabil, handlingskraftig med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete
• är drivande, utvecklingsorienterad och nytänkande.
Det är meriterande om du
om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet, eller teknisk kompetens.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2014-01-31Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTitti Campalto, sektionschef 010-578 71 87
Malin Vikström, Sektionschef 010-577 63 23
Ann Folkesson, facklig kontaktperson ST 010-578 70 22
Mattias Qvist, facklig kontaktperson Saco 010-578 70 47
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1766658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.