Skattehandläggare, Kristianstad

Skatteverket / Ekonomijobb / Kristianstad
2015-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kristianstad" (publicerad 2018-01-16) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad, Simrishamn, Älmhult, Lund, Ängelholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med beskattning av företag och/eller privatpersoner. I arbetet ingår att analysera, utreda och fatta beslut i olika skatteärenden. Du kommer att via skriftväxling, telefon och personliga besök möta människor med olika bakgrund. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Kristianstad är vi ca 75 medarbetare fördelade på fyra sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har erfarenhet av utredningar främst inom skatteområdet
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har ett bra bemötande och inger förtroende
• har en analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är drivande och lösningsfokuserad
• är flexibel och förmåga att jobba mot deadlines
• är öppen för förändringar som verksamheten och omvärlden kräver

Det är meriterande om du 
har bokföringskunskaper.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2015-02-16

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Bengtsson, sektionschef 010-574 68 01
Ingela Persson, sektionschef 010-5737611
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41
Ewa Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-573 76 19

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Björkhemsvägen 15 A
29187 Kristianstad

Kontorsadress
Björkhemsvägen 15 A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2168940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: